ŞUTSO üyelerinin beklenti ve şikâyetlerine kayıtsız kalmamak için müşteri memnuniyeti proseslerini oluşturmaya başladı. Bu kapsamda Şanlıurfa Ticaret ve Sanayi Odası (ŞUTSO) personeline, 2017 yılı eğitim planı çerçevesinde, “Türk Standartları Enstitüsü (TSE) TS ISO 10002 Kalite Yönetimi Müşteri Memnuniyet Eğitimi” verildi.
TSE Yönetim Sistemleri Baş Tetkik Görevlisi ve Eğitmeni Mustafa Aydın tarafından verilen eğitim, ŞUTSO Göbeklitepe Toplantı Salonu’nda gerçekleştirildi. Personelin üye müşteri memnuniyet odaklı çalışmasının ve bu alanda bilgi ve tecrübesinin arttırılmasının hedeflendiği eğitimde, ŞUTSO Genel Sekreteri Vedat Tekatlı ile tüm personel hazır bulundu.
Eğitimde, konuyla ilgili açıklamada bulunan TSE Yönetim Sistemleri Baş Tetkik Görevlisi ve Eğitmeni Mustafa Aydın, ISO 10002 standardının; müşteri şikâyeti alındığında sistemin nasıl yönetilmesi gerektiğini, şikâyetten kaynaklanan müşteri memnuniyetsizliğini memnuniyete dönüştürmenin yollarını, müşterilerine beklentilerinin de ötesinde hizmet vermeyi arzulayan şirketlere kılavuzluk eden bir standart olduğunu söyledi.
Eğitmen Mustafa Aydın’nın açıklamasının ardından eğitimle ilgili bir değerlendirmede bulunan ŞUTSO Genel Sekreteri Vedat Tekatlı ise ŞUTSO’da Üye memnuniyetinin en önde gelen önceliklerinden biri olduğunu vurguladı. Vedat Tekatlı değerlendirmesinde şunları kaydetti: “Günümüz rekabet ortamında, geleneksel metotlarla müşteri beklentilerini karşılamaya çalışmak yeterli değil. Ayrıca hizmet alanındaki yenilikler, personelin performans düzeylerinin yeniden tanımlanmasına yol açmaktadır. Başarılı kuruluşlar için üyelerin gereksinimlerini yönetmek ve şikâyet yönetim sistemini kurmak önemli bir gerekliliktir. Biz de ŞUTSO olarak üyelerimize daha iyi hizmet sunabilmek adına sürekli eğitimler organize ediyoruz. TS ISO 10002 Kalite Yönetimi Müşteri Memnuniyet Eğitimi de bunlardan biri” dedi.
Yaklaşık 7 saat süren eğitimin ardından katılımcılar ŞUTSO’dan ayrıldı.